aupairdemi.reismee.nl

Long time no.. blog!

Joepie! Een spiksplinternieuwe blog online. Ein-de-lijk zul je nu misschien wel denken. Dat klopt, want het schrijven heeft even op zich laten wachten. In deze blog vertel ik je waarom.

Het is begin oktober wanneer Amelie vertrekt uit Ierland. Ze gaat terug naar huis. Mijn reismaatje én vriendin, weg. Mijn weekenden plotseling leeg. Geen avonturen meer om over te schrijven. Na het vertrek van Amelie heb ik dingen alleen en met potentiële nieuwe reismaatjes ondernomen. Maak je geen zorgen, het waren geen spannende dingen, dus je hebt niets hoeven missen. Schrijven over relatief ‘saaie’ weekenden, vond ik namelijk niet zo leuk en dus zette ik mijn blog even op een laag pitje.

Ik moest de vlam zien terug te krijgen. Het was tijd voor actie met een grote letter A. Ik ging mijn weekenden in Ierland écht niet in mijn eentje én zonder avontuur doorbrengen. De ‘jacht’ op een nieuw reismaatje werd geopend. Potentieel reismaatje 1 sprak héél slecht Engels, nummer 2 was een beetje té serieus en daardoor niet gezellig en nummer 3? Tja, die spendeerde haar weekenden liever in pubs en werd daarom ‘afgekeurd’ door zowel papa als mijzelf ;)

Ooit gehoord van het spreekwoord ‘vier keer is scheepsrecht?’ Ik wel. Potentieel reismaatje 4 is Hannah. Een 22-jarige Duitse au pair uit Maynooth. Hannah is, net als ik, op zoek naar 'avontuur'. Ze heeft ietwat andere interesses en eerlijk gezegd denk ik dat het nooit zo goed zal gaan klikken als met Amelie, maar ik kan nu in ieder geval weer samen met iemand Ierland 'onveilig' maken.

Ons eerste weekend op pad was meteen een ‘groot succes’. We werden aangevallen door een zeemeeuw (nu voor altijd een fobie), trotseerde een fikse regenbui met één gammele paraplu en zaten vervolgens 1,5 uur half doorweekt én klappertandend van de kou in de trein terug naar huis. Echt genieten, zo'n ‘ouderwets’ weekend vol avontuur :) Ik hoop je snel te kunnen schrijven over de volgende!

Veel groetjes en liefs,

Demi

Reacties

Reacties

Tante Ans

Nou dat was even wachten op weer wat nieuws.
Maar gelukkig na 3 x scheepsrecht was de 4de raak.
Fijn dat je weer een weekend maatje hebt,en vergelijken moet je maar niet doen
Het weer zit nu ook niet mee het is regenachtig en het wordt kouder.
Nog vier weken en dan is het alweer kerst vakantie en kom je weer naar huis.
Veel succes met je kids en de hopelijk fijne weekende met je Duitse au pair
Een hartelijke groet uit Wijk en Aalburg

Tante Sanja

Leuk Demi, dat je een nieuw avontuur maatje hebt gevonden! Al was een avondje met nummer 3 in de pub, toch ook gezellig geweest. Is ook een avontuur:) Veel plezier nog je laatste weekjes in Ierland, geniet ervan. Liefs van ons allemaal.

Opa en oma Noorloos

Ha lieve Demi
Hè hè eindelijk weer een blog
Had bijna er zelf een geschreven, over mijn belevenissen in Veeën ook niet te onderschatten ?
Fijn dat je weer een vriendin hebt gevonden, om mee door Ierland te struinen.
Wat zijn de plannen voor komend weekend?
Hoe is het met de jongens? die hebben in elk geval geen buikpijn over Sint en Piet????
Die kijken uit naar de kerstklaas zeker? cadeautjes onder de kerstboom
Dan ben jij alweer thuis,
Stuur morgen je pakje op met nieuwe voorraad??
Dikke kus van opa en oma

Tante Renée

Wat leuk om je blog weer te lezen!!! En wat fijn dat het in dit geval 4x scheepsrecht is geweest! Ik mis alleen de foto's van de zeemeeuw-attack! ? Nog heel veel succes de laatste weekjes, het is nu echt aftellen!!! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!